Register now to get rid of these ads!

Projects 1932 Chevrolet coupe build

Discussion in 'The Hokey Ass Message Board' started by HotRodBen1987, Jul 30, 2009.

  1. n847
    Joined: Apr 22, 2010
    Posts: 2,706

    n847
    Member

    Glad to see this build back on track! I love the amber light...its gonna look killer against that paint combo!

    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  2. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Thanks. I guess it's good to be back...

    Thanks and will do

    Preciate it hope all is well with you

    Ha thanks and yeah these early GMs sure are a pain though!

    Thanks I'm just ready to get it all together!

    Thanks yeah my dad got that at a swap meet and painted it up for me
     
  3. subscribed... welcome back
     
  4. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    This dude is gonna be slick! ImageUploadedByH.A.M.B.1383969269.971358.jpg ImageUploadedByH.A.M.B.1383969280.854270.jpg


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
    kidcampbell71 likes this.
  5. fatboys69
    Joined: Jun 19, 2007
    Posts: 276

    fatboys69
    Member
    from Tennessee

    SAWEEEEEEEETTTTT !!!!!! you and your dad do killer work !!! cant wait to see it in person !!
     
  6. n847
    Joined: Apr 22, 2010
    Posts: 2,706

    n847
    Member

    Oh man! In that picture the firewall looked upholstered there for a second!

    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  7. Stock Racer
    Joined: Feb 28, 2010
    Posts: 701

    Stock Racer
    ALLIANCE MEMBER

    Welcome back. Sure glad we can continue to watch this build!
     
  8. fatboys69
    Joined: Jun 19, 2007
    Posts: 276

    fatboys69
    Member
    from Tennessee

    must have more pics !! what are you doing ? slackin off ?!?!?!?!?!?
     
  9. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Ha man I've been workin on the Buick and the wagon. Thanksgiving I'm hauling the chassis back up to the parents' house and will put the body on!


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  10. dgg-dt1948
    Joined: Oct 14, 2010
    Posts: 74

    dgg-dt1948
    Member

    Really fantastic build! The way those colors pop on that body is awesome. Thanks for sharing!
     
  11. fatboys69
    Joined: Jun 19, 2007
    Posts: 276

    fatboys69
    Member
    from Tennessee

    Saw the pic of the new stance on the wagon looks really good. Hows the buick coming ?
     
  12. jfreakofkorn
    Joined: Apr 13, 2010
    Posts: 2,640

    jfreakofkorn
    Member

    looking good ...

    its come a long way =)
     
  13. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Thanks guys and yea Dewayne the wagon is low ha. Those power brakes I put on should be nice as well. I've gotta get crossmember for the Buick but they're kinda hard to find and not like the Chevys! ImageUploadedByH.A.M.B.1384537533.461234.jpg


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  14. fatboys69
    Joined: Jun 19, 2007
    Posts: 276

    fatboys69
    Member
    from Tennessee

    What about a fatman crossmember ? we installed one in my buddies 37 dodge truck and dug up the rest of the stuff from swap meets. Worked out really nice.
     
  15. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Yeah man that's what I'm gonna do. Already have all the factory MII components


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  16. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Got the chassis hauled back to TN to Dad's shop. Gonna set the body back on it this next weekend. Then just gotta get it put back together without messing it all up!
    ImageUploadedByH.A.M.B.1385343276.367857.jpg
    ImageUploadedByH.A.M.B.1385343295.982279.jpg
    ImageUploadedByH.A.M.B.1385343313.966241.jpg


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  17. Looks good Ben... HRP

    [​IMG]
     
    Last edited: Nov 25, 2013
  18. Pete
    Joined: Mar 8, 2001
    Posts: 4,585

    Pete
    Member

    Insane! Cat wait to see it together.

    Pete-
     
    kidcampbell71 likes this.
  19. oldman2
    Joined: Sep 9, 2010
    Posts: 2,373

    oldman2
    Member

    Oh yeah...Jim
     
  20. Gottkts
    Joined: Jul 22, 2012
    Posts: 12

    Gottkts
    Member
    from Hampton

    This is a awesome build, can't wait to see the body back on.
     
  21. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Thanks for all the encouraging words everyone. Got the body on today here y'all go!
    ImageUploadedByH.A.M.B.1385777071.258980.jpg ImageUploadedByH.A.M.B.1385777081.663488.jpg ImageUploadedByH.A.M.B.1385777098.783982.jpg ImageUploadedByH.A.M.B.1385777107.314959.jpg


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
  22. jdownunder
    Joined: Aug 21, 2007
    Posts: 334

    jdownunder
    Member

    nice build mate.just read this from start to finish,its like it only took a saturday morning
    to build lol.great stuff
    justin
     
  23. oldman2
    Joined: Sep 9, 2010
    Posts: 2,373

    oldman2
    Member

    That baby looks so sweet, nice job....Jim
     
  24. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Ha yeah well I actually started on a Friday night and finished Sunday morning. Hopefully one of these days I can get on Chip Foose's level and finish one in 30 minutes :D

    Thanks Jim
     
  25. Wow, thats come out real nice.
     
  26. Inland empire hot rods
    Joined: Aug 5, 2010
    Posts: 862

    Inland empire hot rods
    Member
    from so cal

  27. Rustridden31
    Joined: Oct 9, 2003
    Posts: 240

    Rustridden31
    Member
    from Denver, CO

    With those colors it's just in time for Christmas. Seriously, great job!
     
  28. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Thanks I appreciate it. Now just gotta get it back together!

    Thank you!

    Haha yeah those wheels are just rollers though. I've got some chrome steelies on the way :D
     
  29. Wow, that's looking great! Love the way it sits. Colors go well together too.
    Tom
     
  30. SkinnyPedal101
    Joined: Oct 19, 2013
    Posts: 43

    SkinnyPedal101
    Member
    from Tennessee

    Well started doing some wiring... ImageUploadedByH.A.M.B.1386218565.575614.jpg
    Ignition box, coil, wire harness, and ignition switch tucked up behind dash
    ImageUploadedByH.A.M.B.1386218584.774482.jpg
    A few more pics...
    ImageUploadedByH.A.M.B.1386218680.854753.jpg
    ImageUploadedByH.A.M.B.1386218699.722490.jpg ImageUploadedByH.A.M.B.1386218712.074395.jpg


    Posted using the Full Custom H.A.M.B. App!
     
    kidcampbell71 likes this.

Share This Page

Register now to get rid of these ads!

Archive

Copyright © 1995-2021 The Jalopy Journal: Steal our stuff, we'll kick your teeth in. Terms of Service. Privacy Policy.

Atomic Industry
Forum software by XenForo™ ©2010-2014 XenForo Ltd.